موفقیت فردی

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

موفقیت فردی

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

اصول هدف گذاری برای یک زندگی موفق – قسمت اول

امروز می خواهیم با هم چند مورد از اصول هدف گذاری را مرور کنیم. در واقع بدون اعمال این اصول هدف گذاری در زندگی، ما نخواهیم توانست زندگی هدفمند و موفقی را تجربه کنیم. تا پایان مطلب با ما همراه شوید تا اصول هدف گذاری را شناخته و از این پس اینها را سرلوحه زندگی تان قرار دهید.

اصول هدف گذاری در یک زندگی موفق

۱ – اصل سلامتی و ثروت

هدف گذاری و برنامه ریزی

یکی از مهمترین اصول هدف گذاری این است که درک کنید هیچ گاه برای تلاش و دستیابی به هدف دیر نیست. خیلی از ما در سنین نوجوانی اهدافی را مد نظر داریم و دوست داریم تا سی سالگی تمامی این اهداف را بدست آوریم. وقتی به سن سی سالگی می رسیم می بینیم شاید به بسیاری از اهدافمان دست نیافته ایم. خب در اینجا آیا باید از ادامه ی راه منصرف شویم؟ مسلماً خیر. ما تا زمانی که زنده هستیم باید اصل را بر سلامتی و ثروت گذارده و اهدافمان را دنبال کنیم. چند روز پیش در جایی خواندم که پیرزنی هفتاد و چند ساله علم برنامه نویسی را با استفاده از فایل های آموزشی یاد گرفته و اولین برنامه کامپیوتری خود را نوشته و عرضه کرده که تا به حال بیش از ۴۰٫۰۰۰ دلار فروش داشته. اگر این بانو این چنین سفت و سخت هدفش را دنبال نمی کرد احتمالاً سر از سرای سالمندان در می آورد. پس ما هم می توانیم تا وقتی زنده هستیم با تکیه بر سلامتی و ذهن ثروت ساز خود اهدافمان را دنبال کنیم.

READ  تاثیر نظام باور ها بر رفتار افراد

۲ – اصل شادی

شادی و انرژی مثبت

یکی از اصول هدف گذاری که می تواند شما را برای رسیدن به هدف دلگرم کند اصل شادی است. شادی، خوشبختی، همبستگی با دوستان و اعضای خانواده موجب می شود فردی مثبت تر باشید و افراد مثبت و خوشبین در بدترین شرایط هم قادر خواهند بود اهداف خود را دنبال کنند.

۳ – اصل پایداری

رسیدن به اهداف

برای دستیابی به هدف باید مقاوم باشید. شما نمی توانید در عرض یک روز یا یک هفته هیچ کدام از اهدافتان را جامه ی عمل بپوشانید. به خاطر داشته باشید قبل از هر آسانی یک دشواری و پیش از هر گشایش یک مانع وجود دارد. بنابراین باید در این راه مقاومت کنید و ادامه دهید و ادامه دهید و ادامه دهید. همیشه به دست آوردن هر هدفی تاوانی دارد و ما برای رسیدن به اهدافمان باید وقت، هزینه و دانشمان را صرف کنیم.

۴ – اصل کوه و دره

موفقیت

بارها و بارها برای هر یک از ما پیش آمده که در مسیر رسیدن به هدف احساس کنیم کوهی بسیار بزرگ یا دره ای بسیار عمیق پیش رویمان قرار دارد و هیچ راهی برای رد شدن از این کوه یا دره و رسیدن به نقطه امن وجود ندارد.

اما جایی در اعماق دره یا در نوک قله بارقه امیدی روشن می شود و زمزمه ملایمی به گوش می رسد که می گوید از ادامه راه منصرف نشو، به مسیرت ادامه بده. تو باید همین الان بلند شوی و از این راه دشوار عبور کنی.

این نور امید که به ما انگیزه می دهد می تواند تصویری از هدف و برآورده شدن آرزویمان باشد. هر گاه در نیمه راه منصرف شوید نتیجه کار را در ذهنتان مجسم کنید، حتماً با انرژی و انگیزه زیادی به مسیرتان ادامه خواهید داد.

READ  تاثیر استرس خوب

۵ – اصل افکار مثبت

مثبت اندیشی

از مهمترین اصول هدف گذاری تفکر مثبت است. بزرگترین چالشی که در زندگی با آن مواجه هستید این است که کنترل افکارتان را به دست بگیرید. ذهن به خودی خود به سمت افکار منفی گرایش دارد، شاید توجه کرده باشید که معمولاً افکار منفی بیشتری را در ذهن می پروریم. افکاری نظیر عدم موفقیت، حسادت، غم و اندوه، افسردگی، نفرت و…. اگر ذهنتان پر از افکار منفی است و با این حال فکر می کنید می توانید به اهدافتان دست یابید سخت در اشتباهید. این افکار منفی تمامی انرژی های منفی کائنات را به سمت شما سرازیر می کنند و با وجود این انرژی های منفی شما هرگز قادر نخواهید بود به اهدافتان دست یابید. برای رسیدن به هدف باید فقط و فقط مثبت اندیش باشید. باید جوری باشید که از هیچکس عصبانی و دلخور نشوید، نسبت به هیچکس احساس حسادت یا تنفر نکنید، غم و اندوه و افسردگی را به خود راه ندهید. فقط و فقط مثبت اندیش و خوش بین باشید و پس از مدتی خودتان معجزه این افکار مثبت را با چشم خواهید دید.

اگر بخواهید دنیا را تغییر دهید هیچوقت در زندگی آرامش نخواهید داشت و نمی توانید به کوچکترین اهداف خود نیز دست یابید، باید دنیا و مردم را همانطور که هست بپذیرید و نسبت به همه چیز حس خوبی داشته باشید.




منبع: سیف آبادی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.