موفقیت فردی

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

موفقیت فردی

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

10 اصول موفقیت در کسب و کار

هیچ فرمول موفقیت آمیز برای موفقیت در کسب وکار وجود ندارد. اگر یکی بود، ما هرگز داستان های شکست کسب و کار را نمی شنیدیم. اما اگر ما به  تاریخ تمام سازمان های موفق کسب و کار نگاهی بیندازیم، شباهت های نزدیک به روش های عملی خود را در سال های شکل گیری پیدا خواهیم کرد. گام های خاصی وجود دارد که همه این سازمان ها دنبال کرده اند. این روش های اولیه نقش مهمی در موفقیت آنها ایفا کردند.

در اینجا چند مرحله است که بسیاری از کارآفرینان موفق با آن ها موفق به کسب و کار شده اند.

کارآفرینی و نوآوری در بخش های متعدد اقتصادی مطلبی است که مدت ها در کشور ما مورد بحث است. برای گسترش واهمیت عملی شدن این موضوع در کشورمان تسهیلاتی نیز برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است. اما مسلما در این راه برای موفقیت و امکان ادامه مسیر آشنایی با راهکار های مناسب و درست الزامی است.

 

مقاله مرتبط:  برای موفقیت در کسب‌وکار کوچک خود از این 5 اشتباه اجتناب کنید

 

اگر بخواهید به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت با یک آرزوی بزرگ آغاز می شود. شما می بایست چشم اندازهای بزرگ را برای خود متصور باشید، این که فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید. باید از آن چه که می خواهید بدان برسید، تصویری روشن داشته باشید و آنقدر آن آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملا احساس کرده و برایتان دست نیافتنی نباشد. به طور مثال تصور کنید که اگر در کار خود موفق شوید، چه تحولی در زندگی شما و اجتماع ایجاد خواهد شد؟ اگر کسب و کار شما به موفقیت و در آمد بالا برسد شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد ؟ و تا چه حد به اقتصاد منطقه خود کمک کرده اید؟

باارزش ترین دارایی شما خودتان هستید با سرمایه گذاری در حرفه خود و توسعه مهارت هایتان ارزش دستاوردهای خود را بالا می برید باید خودتان را متعهد کنید که این کار برایتان در تمام طول زندگی و شغلی یک اولویت باشد روزتان را کمی زودتر شروع کنید بسیار تعجب خواهید کرد وقتی ببینید از همان ساعات اولیه چقد توانسته اید کارهایتان را به انجام بر سانید اگر روزانه یک ساعت مطالعه خود متخصص خواهید شد خود را به نوشتن  حداقل ده مورد در روز مقید کنید انجام دادن چند کار به صورت هم زمان را فراموش کنید هر کاری را با تمرکز از آغاز تا پایان انجام دهید زمان رانندگی را به شنیدن برنامه های آموزشی صوتی اختصاص دهید بعد از مذاکره تجاری از خودتان بپرسید چه کاری را درست انجام دادم؟ و در کدام مورد می توانم بهتر عمل کنم؟

 

مقاله مرتبط:  کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید

اصول موفقیت در کسب و کار

 

به  ده راهکار مناسب که به کسب وکار شما خلاقیت ، نظم  و انعطاف پذیری می دهد اشاره خواهد شد. فعالیت در این زمینه در هر کجای دنیا با به کار بستن این اصول کلی می توانند امیدوار باشند که گام های نخستین خود را به درستی برداشته اند.

 

مقاله مرتبط:  8 راهکار متفاوت برای جذب مشتریان جدید 

 

1.     شما باید شجاعت استفاده از ایده خود را داشته باشید. یک رویا و تمایل ناخوشایند برای رسیدن به آن، دو جنبه اساسی برای موفقیت در کسب و کار است.

2.    هدف  خود را پیدا کنید این باید چیزی باشد که شما در مورد آن آگاهی داید و به آن علاقه دارید.

3.    از طریق عقب ماندن اگر شما اجازه دهید مسائل کوچک از پیشرفت شما جلوگیری کند، هرگز آن را در زندگی نخواهید گذاشت.

4.    یادگیری از اشتباهات از اشتباهات خود ایده بگیرید و سعی کنید از تکرار آنها جلوگیری کنید. هر بحران را به عنوان فرصتی برای یادگیری و انجام دادن به کار ببرید.

5.    حفظ نظم انسانی هنگامی که شما یک کسب و کار دارید، به شما آزادی می دهید. اغلب این آزادی راه را برای آرامش فراهم می کند. کسب و کارشما تنها زمانی  باقی می ماند اگر

شما برا ی آن تلاش کنید.

6.    تعهد به ایده کسب و کار شما و همه کسانی که بخشی از برنامه های شما هستند. این می تواند کارکنان، دوستان شما و یا اعضای خانواده شما باشد.

7.    صبور باش. هیچ درختی یک شبه  میوه نمی دهد. برای اینکه  درخت میوه بدهد، درخت باید چندین مرحله را طی کند. مشابه موفقیت در هر فعالیت تجاری است. شما باید صبور باشید

تا بتوانید از میوه های خود برداشت کنید، خسته نشوید. شما باید تلاش خود را تا طریق مرحله برداشت نگه دارید. شما باید پایدار و متمرکز باشید.

8.    انعطاف پذیر باشید ایده درخشان تنها موفقیت در کسب و کار را تضمین نمی کند. شما باید یاد بگیرید که ایده خود را با نیازهای امروز مطابقت دهید. ایده شما باید به راحتی به

حداکثر مشتریان برسد. در سال های اولیه، مشتریان ازشما آگاهی ندارند شما باید محصول یا سرویس خود را به مشتری تحویل دهید.

9.    آمادگی برای پاسخ دادن به هر گونه سوال از مشتری، یعنی "آنچه که در محصولات و خدمات شما وجود دارد که دیگران ندارند؟" اگر شما پاسخی جامع به این سوال دارید، در

مسیر درست هستید.

10.    متوجه شوید که تمام کسب و کار ممکن است درخطرباشد. بنابراین، باید آماده باشید که با خطر روبرو شوید. شما باید برخی از پشتوانه مالی داشته باشید تا زمانی که همه چیز به

اشتباه برسد. هرگز ثروت خود را در یک کسب و کار جدید سرمایه گذاری نکنید. به تمام گزینه های مالی موجود نگاه کنید. همچنین عاقلانه است که مشاوران حرفه ای را در زمینه امور مالی استخدام کنید.





منبع: کرامت زاده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.