موفقیت فردی

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

موفقیت فردی

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

36 توصیه برای موفقیت یک کسب و کار نوپا

عصر ایران - این پست برای مقایسه کردن و ارتباط دادن توصیه ها و عملکرد مدیران و کارآفرینان موفق است چرا که برای آدم‌های مختلف موفقیت کسب و کارهای نوپا  معانی مختلفی دارد، این توصیه‌ها برای کسانی است که وقت، انرژی و توانشان را برای ساختن یک ایده از لحظه شکل‌گیری آن صرف می‌کنند. 
 
۱. زود از خواب بیدار شوید. 
 
۲. فقط "شروع” کنید. 
 
۳. بازار را مطالعه کنید. 
 
۴. کسب و کار را حول ارزش‌هایتان جمع کنید. وقتی که بدانید چه چیزی برایتان مهم است برنامه ریزی و پیروی از آن بسیار راحت‌تر خواهد بود. 
 
۵. به متخصصین گوش دهید و از یک طرح (برنامه) کسب و کار ساده پیروی کنید. 
 
۶. اگر کاری می‌کنید که برای دیگران تولید ارزش می‌کند ببینید چطور می‌توانید برایش درخواست پول کنید. این تنها راهی است که می‌توانید به تولید آن ارزش به شکل بلند مدت ادامه دهید. 
 
۷. به خود و غریزه‌ خود اعتماد کنید. 
 
۸. حداقل یک کلید واژه از توضیح کسب و کارتان که در گوگل هدف میگیرید در دامنه سایت خود قرار دهید. 
 
۹. از اشتباهاتتان درس بگیرید. 
 
۱۰. با سیستم دستی و از طریق ای‌میل ارائه تولیداتتان را شروع کنید و فقط وقتی که پایگاه محکم پیدا کرد آن را اتوماتیک کنید. 
 
۱۱. ریسک‌های بزرگتری بپذیرید. گاهی لازم است که اول سنگ را پرتاپ کنید بعد هدف را پیدا کنید. 
 
۱۲. در محیط کاری مشترک کار کنید. برای رشد، اجتماعی از آدمها لازم است. 
 
۱۳. ایمان داشته باشید، ایمان داشته باشید، ایمان داشته باشید! 
 
۱۴. راهنماهایی پیدا کنید. ملاقات و ارتباط برقرار کردن با کسانی که موفقیت را یافته‌اند برای پیدا کردن موفقیت خودتان ضروری است. 
 
۱۵. مطالعه، مطالعه، مطالعه! از مطالعه دست نکشید. 
 
۱۶. با مردم مهربان باشید. 
 
۱۷. اگر شرکت شما به تکنولوژی محور است تا زمانی که بتوانید به روش خود اعتبار دهید و موثقش کنید در حد امکان کمتر کدنویسی کنید. 
 
۱۸. کم‌رو و ترسو نباشید. پیش فرض‌هایتان را، که اول باید رو شوند، به همان شدتی که پیش فرض‌های دیگران را نقد می‌کنید به چالش بکشید. 
 
۱۹. کمی وقت برای بازبینی خود بگذارید. 
 
۲۰. وقتی برای کامل کردن جمله زیر برای شرکتتان بگذارید. (اگر بتوانید جاهای خالی را با کلمات قطعی، واضح و پر از اطلاعات پر کنید ۵۰ % چالش‌های بازاریابی‌تان را حل کرده‌اید): 
 
ما یک شرکت …………. هستیم که برای …………………، ………….. فراهم می‌کنیم که از …………. بهتر است چون …………. . 
 
۲۱. وقت مصرف‌شده‌تان را مثل پول مصرف شده کنترل کنید. 
 
۲۲. به بدن و ذهنتان گوش فرا دهید، هر وقت لازم بود استراحت کنید. 
 
۲۳. بهتر است به جایی فکر کنید که دوست دارید آنجا باشید، نه به موانع پیش رو. 
 
۲۴. همه چیز را ساده کنید و آنها را قابل مدیریت کردن نگه دارید. 
 
۲۵. بلاگ بسازید و خودتان را به نوشتن روزی یک پست ملزم کنید. 
 
۲۶. همیشه در حال فروش باشید. به عنوان کارآفرین باید هر روز و همه ساعات روز در حال فروش ایده‌تان به مردم باشید. باید از هر جلسه و هر فرصتی که برای فروش ایده پیش آمد استفاده کنید و نگذارید فرصت از دست برود. 
 
۲۷. نگذارید در فشار و استرس روزانه غرق شوید. 
 
۲۸. همیشه با مشتری‌هایتان صحبت کنید. 

۲۹. درستی و کمال خود را همیشه حفظ کنید. 
 
۳۰. بگویید "بله”. (و البته در " نه" گفتن هم قاطع باشید)
 
۳۱. میزبان مجلسی شوید. اما زمان، مکان و تِم انتخاب نکنید. با شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های محلی هماهنگ کنید و همکاری داشته باشید. 
 
۳۲. برای شاد بودن صبر نکنید تا موفق شوید. اگر این کار را بکنید هرگز شاد نخواهید بود چون مغزتان همیشه مفهوم "موفقیت” را تغییر می‌دهد. فرمول را به عکس کنید تا اول روی شادی واقعی تمرکز کنید، سرعت موفقیت در مغزتان به خودی خود بالا می‌رود. 
 
۳۳. از بازار پیشی بگیرید- اما نه زیادی. 

۳۴. اگر می‌خواهید کاری عظیم برپا کنید همه انرژی‌تان را روی یک شرکت بگذارید. 
 
۳۵. افراد باهوش را استخدام کنید و به متوسط راضی نشوید. 
 
۳۶. کنجکاو بمانید. 




منبع: عصرایران

توصیه های طلایی برای موفقیت در کسب و کار

در این مطلب چند توصیه برای بهبود تجارت و یا شروع یک کسب و کار موفق برای شما بیان می کنیم که نتیجه بخش بودن آنها را تضمین میکند:

 

چه افرادی که قبلا سابقه شروع یک کسب و کار را داشته اند و چه آنهایی که برای اولین بار میخواهند کسب و کاری را آغاز کنند همه در یک نقطه مشترکند، میخواهند کسب و کاری موفق راه اندازی کنند، اما بار ها و بارها شاهدیم که با وجود موفقیت در ابتدا بسیاری از فعالیت های شغلی قبل از یک سال کاری تعطیل شده و یا با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، برخی دیگر نیز پس از شروع فعالیت به مسیری غیر از آنچه از ابتدا تعیین کرده بودند رفته و فعالیت های غیر مرتبط با اهداف اولیه خود انجام میدهند، در این مقاله روش راه اندازی یک کسب و کار موفق را به زبانی ساده توضیح داده و شما را با فاکتور های اولیه موفقیت در کسب و کار آشنا میکنم .

 

قبل از هرچیز باید این را بدانیم که فاکتور های موفقیت در بین افراد بسیار متفاوت است، لذا ابتدا باید تعریف خود را از یک تجارت موفق مشخص نماییم، چه بسا موفقیت در تجارت از دید یک شخص فروش بالا و سود سرشار کوتاه مدت، از دید شخصی دیگر آرامش در کسب و کار و سودی تضمین شده و برای دیگری ایجاد یک برند و یا کارآفرینی باشد.

 

در این مطلب سعی دارم موفقیت را از نقطه نظری متعادل در نظر گرفته و ارتباط آن را با کسب و کار برقرار نمایم، پس از سالها فعالیت در موسسات مختلف چه به عنوان سرمایه گذار چه بعنوان مدیر ارشد سازمانها و مراکز تجاری و یا مشاور و مدرس آنچه توجه مرا در طی سالیان به خود جلب نمود تشابه خلقیات و عادات افراد با نتایج مشابه در کسب و کار بود، این را میتوان همان قانون علت و معلول دانست و بی شک نتایج رفتار و اخلاق شما در کسب و کار به وضوح خود را نشان داده و برونداد یکسانی را در پی خواهد داشت.

 

در اینجا چند توصیه برای بهبود تجارت و یا شروع یک کسب و کار موفق برای شما دارم که تجربه و مطالعاتم نتیجه بخش بودن آنها را تضمین میکند:

1 – در صورتی که قبلا کسب و کاری داشته اید که موفق نبوده عوامل رفتاری خودتان را که باعث شکست شده پیدا کنید و به یاد داشته باشید عوامل درونی بسیار تاثیرگذار تر از عوامل خارجی هستند. پس برای تغییر نتایج قبلی ابتدا تغییر را از خودتان شروع کنید.

 

2 – قبل از داشتن یک برنامه استراتژیک ذهن خود را برای داشتن تفکر استراتژیک آماده کنید، برنامه ها ممکن است دستخوش تغییرات شوند اما یک ذهن خلاق و موقعیت شناس میتواند همیشه به کمک شما بیاید.

 

3 – از شروع کردن تجارت و یا کاری که به آن علاقه ندارید خود داری کنید، قبل از شروع کسب و کار بیشتر از سود دهی به مفید بودن کسب و کار و مطابقت آن با علایق خود اطمینان حاصل کنید.

 

4 – در مورد شرایط کسب و کار، رقیبان، مشتریان و مهمتر از همه وجه تمایز محصول خود با رقبا تحقیق کنید و یک سئوال اساسی را همیشه از خود بپرسید، مشتری چرا باید محصول یا خدمات شما را نسبت به رقیبتان ترجیح دهد.

 

5 – اهداف خود را مشخص کنید اهدافتان باید بزرگ اما قابل دسترس باشد. اهداف خود را دسته بندی و به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید، یادتان باشد اهداف بلند مدت چشم انداز سازمان شما را شکل داده و در صورت عدم انتخاب صحیح انگیزه های فعالیت را از بین خواهند برد .

 

6 – همیشه با انگیزه باشید و از افراد با انگیزه در سازمان خود کمک بگیرید، داشتن انگیزه میتواند هر غیر ممکنی را ممکن کند.

 

7 – به روی فعالیت ها ی اصلی خود تمرکز کنید هر روز از یک شاخه به شاخه دیگر نروید و سعی کنید کارها را اولویت بندی کنید. سعی کنید تمرکز اصلی خود را بر اهداف خود متمرکز کنید.

 

8 – از تغییر نترسید، به خاطر بسپارید همه در مقابل تغییر مقاومت میکنند اما باید به عنوان یک مدیر قدرت تصمیم گیری در لحظات حساس را داشته باشید و این تصمیم میتواند در مورد هر چیزی باشد، حتی خود شما !

 

9 – برای خود و کارمندان و مشتریانتان پاداش مشخص کنید در هر مرحله از کار در صورت دست یافتن به موفقیت، حتی موفقیت های کوچک به خود و دیگران پاداش بدهید.

 

10 – به یاد داشته باشید یک مدیر خوب باید کارمندانی خوب داشته باشد، منابع انسانی خلاق و با انگیزه را استخدام و به آنها آموزش دهید و سعی کنید اختیارات لازم را برای نمایش توانمندیهای خود داشته باشند، شما فقط باید از دور آنها را کنترل کرده و آنها را متوجه حظور و پیگیریتان بکنید اما از دخالت در مسائل کوچک خودداری کنید.

 

11 – بر محصولاتی تمرکز کنید که نیاز آن در طیف وسیعی از جامعه باشد، یادتان باشد شما میتوانید بدنبال نیازهایی باشید که هنوز محصول و خدماتی برای آنها ایجاد نشده است.

 

12 – تحمل داشته باشید و منتظر اتفاق خارق العاده نباشید، فقط و فقط به اهدافتان فکر کنید و مرحله به مرحله پیش بروید بسیاری از افراد دقیقا زمانی که با موفقیت چند قدم فاصله دارند دست از کار میکشند.

 

13 – یک مشاور خوب برای راهنمایی کسب و کار خود انتخاب کنید، در مورد فاکتور های مشاوره مدیریت تحقیق و کارآزموده ترین گروه را که میتوانند زمان کافی برای شما بگذارند انتخاب کنید، فراموش نکنید از افرادی که یک نسخه واحد برای همه دارند پرهیز کنید، یک مشاور مدیریت خوب با تکیه بر تجربه و تحقیق و آنالیز بازار میتواند از نگاهی دیگر کسب و کار شما را بررسی و راه حل های خوبی به شما ارائه دهد، اما یک نکته مهم در مورد داشتن مشاور این است که فقط زمانی که به بن بست رسیده اید به یاد داشتن مشاور نباشید.

 

14 – از تکنیک های مختلف فروش و بازاریابی بهره مند شوید، همیشه مشتریانی وجود دارند که شما آنها را نمی بینید، یک تیم بازاریابی خوب و مهم تر از آن چند ایده خوب برای فروش، همیشه فروش بیشتر میتواند به کار شما انگیزه و منابع مالی تزریق کند

 

15 – یک سیستم اطلاعاتی دقیق در کسب و کار خود ایجاد کنید، اطلاعات را دریافت، نگهداری و مرتبا آنالیز کنید، انحراف از اهداف و یا ضرر و زیان را در سریع ترین زمان تشخیص داده و به دنبال راه حل باشید

 

16 – سیستم های مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای بین المللی متواند بسیار موثر باشد، یک سیستم بهبود مستمر استاندارد تبیین و از آن تبعیت کنید.

 

17 – از تکنولوژی های روز بهره مند شوید و کسب و کار خود را همه جا معرفی کنید

 

18 – مهمترین عامل موفقیت شما در تجارت مشتریان شما خواهند بود یک کلید اساسی در موفقیت وفادار سازی مشتریان است، مشتریان خود را فراموش نکنید، مرتبا با آنها در تماس باشید و سعی کنید خدمات بیشتر و مطلوبی به آنها ارائه دهید .

 

19 – در مورد برند و مزیت های محصولتان تبلیغ کنید اما همیشه به خاطر داشته باشید موثر ترین تبلیغات باید با صداقت، کوتاه و حاوی یک پیام مشخص باشند که بر برند و مزیت محصول شما استوار باشد.

 

20 – به کار، منابع انسانی، محصول و برند خود باور داشته باشید و هر روز به فکر ایجاد  یک خلاقیت در کسب و کارتان باشید.

 

هر چند عوامل و نکات مختلفی در این حوزه مطرح و قابل ذکر است اما رعایت نکات بالا شاید کلیدی ترین موارد در تجارت است، همانطور که در ابتدای مقاله ذکر نمودم فاکتور های موفقیت میتواند متفاوت باشد اما یک جمله از آلبرت انشتین را به شما یاد آوری میکنم سعی کنید به جای انسان موفق بودن بر روی ارزشمند بودن تمرکز کنید و من گمان میکنم یک کسب و کار و یا فرد ارزشمند همیشه موفق خواهد بود .




موفقیت در کار: ۱۲ بهترین توصیه برای موفقیت در محیط کار

۱۲ توصیه برای موفقیت در محیط کار

موفقیت در محیط کار خوب است و کیست که دوست نداشته باشد موفق باشد؟ هر کسی دوست دارد فردا، از جایی که امروز در آن واقع شده، یک قدم جلوتر باشد. شما دوست ندارید؟ واقعا کیست که دوست نداشته باشد؟ در این نوشتار با ۱۲ توصیه از افراد موفق رسیدن به موفقیت در کار پرداخته می شود.

برای پیشرفت و موفقیت، راه‌های زیادی وجود دارد؛ بالا رفتن از نردبان شغلی نیازمند سختکوشی، وقت‌شناسی و کمی خوش‌شانسی است. خیلی خوب می‌شد اگر مدرک دانشگاهی، مهارت‌های شغلی و بازده کاری به طور خارق‌العاده‌ای درهای آرزوهای‌تان را به روی‌تان باز می‌کرد، اما زندگی این‌گونه نیست. شما باید خودتان برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های‌تان را اجرا کنید. کار زیاد کردن، خوب کار کردن، ارتباطات موثر و سازنده، خلق ایده‌های بکر و… به قول روانشناسان اجتماعی، هم محیط بر انسان اثر می‌گذارد و هم انسان بر محیط خودش. پس اگر می‌خواهید موفق باشید یا موفقیت در محیط کار داشته باشید معطل نکنید و ادامه این مطلب را بخوانید تا به شما نکته‌های فوق‌العاده‌ای بگوییم.

Elders-words-about-successes.jpg

۱.بگذارید مهارت‌های مدیریتی‌تان بدرخشند

بالا رفتن از هر یک از پله‌های نردبان شغلی نیازمند این است که شما توانایی ذاتی مدیریت داشته باشید. برای دیگران قوت قلب باشید، موفقیت‌های مختلف را شناسایی کنید و هر چند وقت یک‌بار کارها را سازماندهی کنید. دعوت کردن دوستان به صرف نوشیدنی پس از اتمام ساعات کاری گزینه مناسبی برای افزایش روحیه کار گروهی به شمار می‌رود.

مطلب مرتبط : ۱۵ کار انگیزه بخش برای مو فقیت که باید هر روز انجام دهید

۲.همیشه شیک‌پوش باشید

بله شیک پوشی یک راه موفقیت در محیط کار است. خیلی تعجب می‌کنید اگر یک روز ببینید که رئیس هیات مدیره لباس مناسب بر تن نکرده است. اگر مقررات اداره، شما را ملزم به پوشیدن لباس فرم می‌کند، سعی کنید همواره مرتب و تمیز باشید.  همیشه طوری لباس بپوشید که اگر یک روز به دفتر مدیریت فراخوانده شدید، ظاهری مناسب داشته باشید. موهای‌تان را مرتب کنید و کفش‌ها را نیز واکس بزنید.

۳. با زمان‌بندی پیش بروید

بهتر است که هیچ‌گاه خودتان درخواست ترفیع رتبه نکنید. زمانی که مدیرتان تحت‌فشار است از او چنین تقاضایی نکنید. زمان مناسب را با دقت کامل انتخاب کنید و طوری رفتار کنید که آنها متوجه شوند شما قابلیت انجام کارهای بیشتر را دارید. کاری نکنید که تصور شود شما برای ترفیع رتبه و گرفتن عنوان جدید عجله دارید.

مطلب مرتبط : ۱۰ روش مو فقیت افراد دورکار

۴.ارتباط مناسبی با همکاران داشته باشید

قرار نیست همه را دوست داشته باشید اما در عین حال لازم نیست کسی از این موضوع اطلاع پیدا کند. سعی کنید همیشه مودب، محتاط و باملاحظه باشید. در کارهای گروهی به طور برجسته ظاهر شوید. با قدردانی از زحمات دیگران، به راحتی می‌توانید در بین آنها محبوبیت و مقبولیت پیدا کنید. باید مراقب شهرت خود نیز باشید. مسائل خصوصی زندگی را برای خودتان نگه دارید و کاری در اداره، دفتر یا سفر شغلی انجام ندهید که بعدها باعث پشیمانی شما شود.

۵.در چشم کارفرما خوب جلوه کنید

اگر به طور باطنی هیچ علاقه‌ای به کارفرمای فعلی خود ندارید، باید سعی کنید در نظر او فرد کارآمدی جلوه کنید. زمانی که او ترفیع رتبه می‌گیرد باید کسی باشد تا جای او را پر کند و چه کسی بهتر از شما؟ هنگامی ‌که خود را باهوش، کاردان و علاقه‌مند به کار نشان دهید آنگاه استحقاق ارتقای شغلی را نیز دارید. البته باید مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید و بیش از حد به رئیس‌تان نچسبید. شما که دوست ندارید اگر احیانا او را از روی ناشایستگی اخراج کردند، شما نیز از طرف شرکت مقصر شناخته شوید.

۶.مربی بگیرید

کسی که به او اعتماد دارید (به عنوان مثال یک مقام ارشد یا مدیر موفق) را انتخاب کنید و از او درس بگیرید. با او درباره اهداف شغلی‌تان مشورت کرده و تاکتیک‌های نهایی را با او معین کنید. شاید گاهی لازم باشد که برای دست یافتن به موقعیت‌های بالاتر از جاهای پایین‌تر شروع به کار و تلاش کنید.

مطلب مرتبط : ۲۰ عادت کارآفرین ها برای دستیابی به مو فقیت

۷.برای خود جانشین تعیین کنید

حدس بزنید که اگر شما تنها کسی باشید که می‌تواند شغل فعلی‌تان را انجام دهد، چه می‌شود؟ مجبور می‌شوید تا ابد خودتان آن را انجام دهید.

سعی کنید اطلاعات و مهارت‌های‌تان را دراختیار دیگران بگذارید.

زمانی که به مسافرت می‌روید از دیگران درخواست کنید وظایف شما را به‌عهده گرفته و طریقه انجام آن را نیز به آنها آموزش دهید.

success15.gif

۸.در دوره‌های آموزشی اضافی شرکت کنید

مدارک تحصیلی توانایی‌های قابل‌توجهی به شما عرضه می‌کنند اما باز هم می‌توانید چیزهای جدید بیاموزید. درباره چگونگی برگزاری دوره‌های شبانه، سمینارها و کارگاه‌های عملی از مربی و کارفرمای خود سؤال کنید و ببینید که چه فایده‌ای می‌توانند در ارتقای سطح دانش فعلی شما داشته باشند. کتاب‌ها و مقاله‌های مربوط به کار و تجارت را مطالعه کنید. برای گرفتن اخبار اینترنتی ثبت‌نام و سعی کنید اطلاعات به‌روزی، هم در زمین شغلی و هم در زمینه صنعتی داشته باشید.

۹.در شغل فعلی‌تان مهارت کامل به‌دست آورید

حتی اگر هیچ‌گونه علاقه‌ای به انجام دادن شغل فعلی‌تان ندارید، سعی کنید آن را به بهترین نحو انجام دهید. راه‌هایی پیدا کنید تا از آن طریق بتوانید خلاقیت خود را افزایش دهید. از روش‌هایی استفاده کنید تا هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید. انتقادهای سازنده را بپذیرید. همواره آماده رویارویی با موقعیت‌های پیش‌بینی نشده باشید تا شکست نخورید، دیگران را سرزنش نکنید و وجهه شغلی‌تان را به خطر نیندازید.

۱۱.اثری از خود بر جای بگذارید

هیچ‌گاه نمی‌دانید که شانس از کجا وارد می‌شود. زمانی که مدیران ارشد مشاغل دیگر را ملاقات می‌کنید، همیشه از خود جای سؤال برای آنها باقی بگذارید. زمانی که تجارت الکترونیکی می‌کنید یا رو در رو با مشتری‌ها ارتباط دارید، کاری کنید که در ذهن آنها باقی بمانید. لاف نزنید، بیش از اندازه به خود نبالید و زیادی مصر نباشید. جاه‌طلبی و بلندپروازی تا جایی مقبول است که تبدیل به خودپسندی نشود.

مطلب مرتبط : ۶ راه منحصر به فرد برای خوشبختی‌ و مو فقیت

۱۱.به‌طور داوطلبانه اضافه کاری کنید

استراتژی‌های شغلی خود را معین کنید. گاهی انجام چند کار کوچک در کنار وظایف اصلی بهتر از بر عهده گرفتن پروژه‌های بزرگ است، در حالی‌که دیگران برای به‌دست آوردن مسئولیت‌های چشمگیر با هم رقابت می‌کنند شما می‌توانید به راحتی از طریق انجام کارهای کوچک اما مفید ارزش و اعتبار خود را افزایش دهید.

۱۲.با اداره روابط عمومی در ارتباط باشید

برقراری ارتباط با پرسنل این بخش به شما کمک می‌کند خیلی سریع از پروژه‌های آینده باخبر شوید. همچنین افراد این بخش می‌توانند تاریخ و زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی جدید را نیز دراختیارتان قرار دهند، بنابراین اگر شرکت برای گسترش و پیشرفت برنامه‌ریزی کند، آنگاه نام شما را در فهرست خود ثبت خواهد کرد.

در نهایت نباید تنها با اتکا به شایستگی‌ها، استعدادهای بالقوه و حس برتری انتظار پیشرفت داشته باشید. گاهی اتفاق می‌افتد که سمت‌های بالاتر به افراد نالایق واگذار می‌شود. در این حال رفتار کودکانه از خود بروز ندهید چراکه آن‌وقت معلوم می‌شود که شما فرد مناسبی برای آن سمت به‌خصوص نبوده‌اید. با پیروی از نکات ذکر شده به تلاش و کوشش ادامه دهید. شاید یک سمت بهتر برای شما به وجود آمد.  روی اهداف شغلی درازمدت خود تمرکز کنید. صداقت و اطمینان خود را حفظ کنید و از تلاش کردن دست نکشید، آنگاه می‌بینید که چیزی جز پیشرفت در انتظارتان نیست.



منبع: بازده

10 توصیه برای موفقیت از 10 انسان موفق

برای همه‌ی ما این اتفاق افتاده است که با حجم زیادی از کارها رو‌به‌رو شده‌ایم و هیچ ایده‌ای برای انجام آنها نداشته‌ایم.
مجله درگی: برای همه‌ی ما این اتفاق افتاده است که با حجم زیادی از کارها رو‌به‌رو شده‌ایم و هیچ ایده‌ای برای انجام آنها نداشته‌ایم. افرادی که سازمان‌های بزرگ را اداره می‌کنند تقریباً هر روز با این وضعیت مواجه می‌شوند. بسیاری از آنها از تکنیک‌های مختلفی برای افزایش کارآیی و کاهش فشار کاری خود استفاده می‌کنند. در این مطلب یازده مورد از این روش‌ها را به همراه شما همراهان بررسی می‌کنیم:

ده توصیه برای موفقیت در کسب‌وکار از ده انسان موفق

1. ریچارد برانسون، مدیر گروه ویرجین: "مراقب چشمان خود باشید."


یکی از کارهایی که باعث شد که بهره‌وری بیشتری داشته باشم مراقبت از چشمانم و توجه ویژه به عینکم بود.

برخی از مردم بینایی کاملاً سالمی دارند و برخی دیگر که در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند، به طرق مختلف این مشکل را حل می‌کنند. مراقبت از چشمان و توجه به سلامت آنها بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. از آنجایی که ما زمان زیادی را به صفحات لپ‌تاپ، تبلت و یا موبایل خود خیره می‌شویم، اگر از چشمان خود مراقبت نکنیم، خلاقیت و بهره‌وری خود را از دست خواهیم داد. باید در فواصل زمانی مشخص از صفحه‌ی نمایش فاصله بگیرید و به چشمان و البته ذهن خود استراحت دهید.

2. نیل بلومنتال، مدیر اجرایی واربی‌پارکر: "تشکیل ماهرانه‌ی گروه‌های کاری مهم‌ترین نکته در بهره‌وری است."


بهره‌وری همواره در ارتباط با کاری که انجام می‌دهیم، تعریف نمی‌شود بلکه منظور به حداکثر رساندن تأثیرگذاری خود است. می‌توان گفت مهم‌ترین نکته در بهره‌وری، افزایش کارآیی و کیفیت تیم‌های کاری است که تشکیل می‌دهید. باید نهایت دقت را در گروه‌های کاری که تشکیل می‌دهید داشته باشید تا این گروه‌ها بیشترین کارآیی را داشته باشند.

3. بت کامستاک، مدیر بازاریابی و نوآوری جنرال‌الکتریک: "برای مدیریت زمان از نمودار وِن استفاده کنید."


نمودارهای ون (یا نمودارهای مجموعه) دوایر متقاطعی هستند که نواحی مشترک بین آنها هاشور زده می‌شود. این نمودار برای من صرفاً یادآور خاطرات دوران مدرسه نیست و ابزاری است برای اینکه به بهترین شکل از زمانم استفاده کنم. زمانی که می‌خواهم برای انجام کارهایم برنامه‌ریزی کنم سه دایره‌ی متقاطع رسم می‌کنم؛ یکی برای کاری که دوست دارم انجام دهم، یکی برای کاری که باید انجام دهم و یکی برای کاری که دوست ندارم انجام دهم. سعی می‌کنم نقطه‌ی مشترکی میان این سه پیدا کنم تا کاری که مجبورم انجام دهم و یا به انجام آن علاقه‌ای ندارم، برایم قابل تحمل‌تر شود.

4. کوین کو، مدیر اجرایی کابام: "هر روز جلساتی برگزار می‌کنیم که همه در آن می‌ایستیم."


نکته‌ای که می‌خواهم مطرح کنم باعث افزایش بهره‌وری خودم نمی‌شود، بلکه بهره‌وری همکارانم را بالا می‌برد. هدف من این است کارکنان بیشترین و بهترین استفاده از زمان را داشته باشند. به اعتقاد من این اصل در مورد تمام افرادی که مجموعه‌ای را مدیریت می‌کنند و یا بر آن تأثیرگذار هستند، صادق است. مهم‌ترین تکنیکی که باعث بهره‌وری و موفقیت من شده این است که هر روز به مدت 15 دقیقه با همکارانم جلسه می‌گذارم که در این جلسات همه با هم می‌ایستیم.

این جلسات مانند حلقه‌ی اتحاد بازیکنان فوتبال قبل از شروع بازی است که در آن تاکتیک‌های تیم را مرور می‌کنند. در این جلسات مسائل را به طور عمیق بررسی نمی‌کنیم بلکه هدف آنها این است که مطمئن شویم که افراد گروه تا 24 ساعت آینده از زمان خود بهترین استفاده را نمایند.

5. تام کین، سردبیر سایت بلومبرگ نیوز: "برخی از نوشته‌ها را باید از ابتدا تا انتها خواند."


یک رمان یا نمایشنامه‌ی فاخر را باید به دقت از ابتدا تا انتها خواند، اما این امر در مورد بسیاری نوشته‌ها صدق نمی‌کند. نکته‌ای که من در مورد بسیاری از گزارشات و مقالات رعایت می‌کنم این است که فقط یک سوم از آنها را می‌خوانم. نگاهی کامل به متن بیندازید و تیتر، پاراگراف اول و برخی از پاراگراف‌های بعدی را مرور کنید. سعی کنید مقصود اصلی نویسنده را درک کنید. متن‌های طولانی الزاماً مطالب زیادی برای گفتن ندارند. یک گزارش 20 صفحه‌ای حداکثر به اندازه‌ی 7 صفحه مطلب مهم دارد. در مورد برخی از مقالات، خواندن دو پاراگراف اول و دو پاراگراف آخر برای فهمیدن مقصود نویسنده کافی است.

6. سالی کراچک، مدیر پیشین بانک امریکا: "بیشترین کار را زمانی انجام دهید که دیگران خوابند."


چهار صبح زمانی است که من بیشترین بهره‌وری را دارم. قهوه درست می‌کنم، یکی دو لامپ را روشن می‌کنم، شومینه را روشن می‌کنم و گربه‌ی دخترم را کنار کامپیوترم می خوابانم. ذهنم از دغدغه‌ها و شلوغی‌های روزمره خالی است و بیشترین میزان تمرکز را دارد.

7. کوین روس، نویسنده‌ی نیویورک مگزین: "اگر واقعاً می‌خواهید کار انجام دهید، کامپیوترتان را به ماشین تایپ تبدیل کنید."


چند سال پیش با هدف بالا بردن بهره‌وری خود یک ماشین تایپ خریدم. در آن زمان نیمی از آخرین کتاب خود را نوشته بودم اما اینترنت و ایمیل و وبگردی ذهنم را به خود مشغول می‌کرد. این کار باعث شد که تمرکز بیشتری بر کار داشته باشم و کتابم را زودتر تمام کنم.

اندکی بعد متوجه شدم سرعتم کاهش یافته و متنی که تایپ می‌کنم اشتباهات املایی دارد. علاوه بر این، تنظیم خطوط، پاراگراف‌ها و صفحات بسیار زمان‌بر است.

در نهایت به این نتیجه رسیدم که باید از برنامه‌ی فریدم (Freedom) استفاده نمایم. این نرم‌افزار به کامپیوتر شما امکان می‌دهد که برای مدت معینی دسترسی شما را به اینترنت قطع کند و برنامه‌ی مایکروسافت ورد را در حالت تمام صفحه قرار دهد.

8. بون پیکنز، مدیر سرمایه‌گذاری بی‌پی: "با کارکنان خود ارتباط نزدیک و چهره به چهره داشته باشید."


اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را افزایش دهید با کارکنان خود ارتباط نزدیک و چهره به چهره داشته باشید. ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی را فراموش کنید.

صحبت، مولد ایده‌های جدید است و این امر باعث رشد شرکت‌ها و افراد می‌شود. سعی کنید به محل کار تک‌تک کارکنان خود بروید و به صحبت‌های آنها گوش دهید. اگر آنها به سراغ شما نیامدند شما به نزد آنها بروید.

9. جاستین روزنبرگ، مدیر اجرایی آسانا: "دلیلی را که کارها را به تأخیر می‌اندازید، پیدا کنید."


من کارها را به تأخیر می‌اندازم اما دلیل آن تنبلی نیست. به این دلیل کارها را به تأخیر می‌اندازم که کاری که اولویت بیشتری برایم دارد، پیش می‌آید. در این مورد باید حتماً با خودتان صادق باشید و کارها و برنامه‌های خود را به طور شخصی اولویت‌بندی کرده باشید.

10. تریش ریگان، گزارشگر و سردبیر مجله‌ی بلومبرگ: "از برنامه‌های کاربردی مربوط به سفر استفاده کنید."

برنامه‌های کابردی مربوط به سفر بسیار مفید هستند. با استفاده از آنها در هر سفر حداقل 40 دقیقه صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این، فشار ناشی از استرس نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد. می‌توانید بلیط خود را غیرحضوری تهیه کنید و بهای آن را پرداخت کنید. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که در فرودگاه برای تهیه یا پرینت بلیط خود معطل شوید. در یکی از سفرهای خود متوجه شدم در فرودگاه هیترو عده‌ی زیادی از مسافران که تلفن همراه هوشمند داشتند در صف پرینت بلیط و کارت پرواز خود ایستاده بودند. تعداد آنها واقعاً شگفت‌انگیز بود. آنها می‌توانستند قبلاً این کار را انجام دهند تا در فرودگاه معطل نشوند.

۵ توصیه برای موفقیت از چاک دیویس برنده جایزه کارآفرین ۲۰۱۴

چاک دیویس کارآفرینی موفق است که تصمیم گرفته بعد از ۱۳سال رموز موفقیتش را با ما در میان بگذارد. او باور دارد تمام آنچه به دست آورده به خاطر باور به یک جمله بوده است: علایقش در زندگی را دنبال کرده است. دیویس وقتی یک نوجوان ۱۳ ساله بود به خاطر علاقه زیادش به ورزش، یک روزنامه کوچک ورزشی راه‌اندازی کرد و به طور مستمر و جدی در آن فعالیت می‌کرد. او خودش و علایقش را باور داشت و کاری کرد که همه مردم او را باور کنند.

با سبکتو همراه باشید تا ۵ توصیه از او برای موفقیت را بررسی کنیم. او می‌گوید: توصیه‌ها را امتحان کنید شاید شما را تبدیل به میلیونر بعدی کرد.

چاک دیویس پس از راه‌اندازی روزنامه‌اش توانست مصاحبه‌ای با پیت رازال، سرپرست لیگ فوتبال آمریکا داشته باشد، و این اولین قدم بزرگ در موفقیت او بود. چاک در این مصاحبه توانست میزان علاقه‌اش را به ورزش به رازال ثابت کند، به همین خاطر در پایان مصاحبه رازال به او گفت که می‌تواند در جلسه انتخاب بازیکنان لیگ همراه او باشد.  این همراهی بیش از ۱۰ سال ادامه داشت.

چاک با همکاری فرهاد محیط، یک کارافرین موفق ایرانی، استارتاپ کوچک شاپزیلا را  تبدیل به یک شرکت بزرگ کرد و آن را به قیمت ۲۲۵میلیون دلار فروخت، سپس استارتاپ بعدی‌اش را به نام فاندانگو ایجاد کرد و با استراتژی‌های مدیریت خود توانست آن را به یک شرکت بزرگ تبدیل کرده و با قراردادی نه رقمی آن را به کامکست بفروشد. در نتیجه همه این فعالیت‌ها چاک دیویس در سال ۲۰۱۴ جایزه کارآفرین جوان را از آن خود کرد و امروز به عنوان یکی اساتید دانشکده کسب و کار هاروارد مشغول به تدریس است.

او در یکی از مصاحبه‌هایش تمام تجربیات خود را در قالب ۵ توصیه مهم اعلام کرد:

۱. فردی خوب و مثبت‌نگر باشید

چاک دیویس می‌گوید: شاید در باور مردم افراد زیرک و فریبکار زرگ‌تر به نظر برسند و احساس کنند که آنها موفق‌ترند، اما در دنیای موفقیت چنین نیست. اگر در مسیر درستی پیش بروید، سودی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید خواهید داشت. نگاه مثبت باعث می شود تا همیشه برای ادامه راه انگیزه داشته باشید و خوش قلبی آسودگی خاطر به شما می‌دهد. همچنین افراد در ارتباط با فردی خوش قلب و مثبت، زودتر به او اعتماد کرده و راه‌‌های موفقیت را زودتر می‌پیمایید. او باور دارد که تنها راه موفق شدن، داشتن پشتکار و ثبات قدم در راهی است که به هدف ختم می‌شود.

۲. دوست پیدا کنید و از آنها حمایت کنید

دیویس باور دارد که یک تیم خوب می‌تواند هر کسب و کاری را به موفقیت برساند. او می‌گوید: من چهار دوست و هم تیمی دارم که در هر ۳ کسب و کارم همراه من بودند. گره زدن روابط دوستانه با کار،محیطی مطلوب به وجود می‌آورد که همه در آن احساس برابری و قدرت می‌کنند و همینطور محیط خشک کاری را از بین می‌برد.

۵ توصیه برای موفقیت از چاک دیویس برنده جایزه کارآفرین ۲۰۱۴

۳. جایی که فکرتان به بهترین شکل کار می‌کند را پیدا کنید

امروزه محیط‌های کاری برای کارمندان منعطف‌تر شده اند. چاک دیویس باور دارد که کارکنان باید از این فرصت‌ها برای لذت بردن از محیط کارشان بهره‌مند شوند تا بتوانند افرادی مثبت و خلاق‌تر باشند. او می‌گوید: ببینید کجا و در چه شرایطی فکرتان بیشترین بهره‌وری را دارد، هنگام دویدن روی تردمیل؟ یا هنگام گوش کردن به یک آهنگ؟ یا هنگام نگاه کردن به آسمان؟ شرایط ایده‌آل‌تان را پیدا کنید و بهترین استفاده را از فکرتان در راه رسیدن به اهدافتان ببرید. من وقتی اسکی می‌کنم یا در طبیعت و به دور از هر وسیله ارتباطی هستم بهترین ایده‌ها به ذهنم می‌رسد.

۴. با خودتان روراست باشید

برای همه ما پیش آمده است که با اینکه می‌دانیم کاری یا شخصی باعث استرس مان می‌شود و انرژی‌مان را می‌گیرد اما بازهم به آن چسبیده‌ایم و رهایش نمی‌کنیم. این احساس شاید ناشی از یک ترس باشد، اما باید با خودمان روراست باشیم و تمام جوانب آن را به درستی ببینیم. به قول معروف جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعت است. پس برای رسیدن به موفقیت و اهدافمان یک تصمیم قاطع بگیریم و همه آنچه که انرژی‌مان را می‌گیرد حذف کنیم.

دیویس می‌گوید: در یک تیم زمانی که کسی کارش را به درستی انجام نمی‌دهد، به سرعت باید از تیم حذف شود، و بعد از آن همه با خودشان فکر می‌کنند که کاش از اول این اتفاق افتاده بود.

۵. علاقه‌تان را تبدیل به کسب و کارتان کنید

چاک دیویس این توصیه را در زندگی شخصی‌اش اجرا کرد و طعم موفقیت را  چشید. او به ورزش و رویدادهای ورزشی علاقه زیادی داشت و از آن لذت می‌برد، بنابراین اولین کاری که می‌توانست را در این حوزه برای خودش راه‌اندازی کرد، یک روزنامه ورزشی کوچک.

دیویس در این باره می‌گوید: من افق کاری‌ام را مانند مسابقات ورزشی به ۴ دسته تقسیم می‌کنم: سه ماهه اول، ساخت تیم و استخدام‌ها کارکنان جدید، و تعیین اهداف مدیریتی است. سه ماهه دوم زمانی است که جریان درآمدی ایجاد شده و ما در حال تست بازار هستیم و باید روی مسیر اصلی و هدف کسب و کارمان متمرکز باشم. در سه ماهه سوم خودمان را با کسب و کارهای بهتر مقایسه می‌کنیم و با توجه به میزان رشد و درآمدمان برای پیشی گرفتن از آنها برنامه ریزی می‌کنیم. در سه ماهه چهارم من در همایش‌ها و کنفرانس‌ها شرکت می‌کنم و داستان سه دوره قبل را بازگو می‌کنم و برای افراد سخنرانی می‌کنم.

علاقه دیویس به ورزش باعث شهرت و موفقیت او شد. شما ممکن است در زمینه‌های دیگری مثل هنر، ریاضیات، علوم یا… علاقه داشته باشید. مهم این است که خودتان را باور کنید و علاقه‌تان را وارد کسب و کارتان کنید. با این کار درگیری همیشگی بین کاری که دوست داشتید انجام دهید و چیزی که امروز مجبود به انجام آن هستید را برای همیشه از بین می‌برید و از هر لحظه کاریتان نهایت لذت را می‌برید.




منبع: سبک تو